Główny Księgowy
mgr Aleksandra Bałazy
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: (12) 293 1022
Zastępca Głównego Księgowego
mgr Edyta Pelc
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: (12) 293 1003
Do zadań zespołu ds. finansowo - księgowych należy w szczególności:
- przestrzeganie obowiązujących przepisów zawartych w ustawie o finansach publicznych i w ustawie o rachunkowości;
- planowanie finansowe dochodów i wydatków budżetowych oraz pozabudżetowych dla Inspektoratu i Powiatowych Inspektoratów Weterynarii;
- opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków dla Inspektoratu i Powiatowych Inspektoratów Weterynarii;
- przygotowanie projektów decyzji/zarządzeń Wojewódzkiego Lekarza o zmianach w planie finansowym wydatków w zakresie wynikającym z ustawy o finansach publicznych i rozporządzeń wykonawczych;
- sporządzanie sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- przyjmowanie i kontrola formalno – rachunkowa jednostkowych sprawozdań finansowych sporządzonych przez podlegle jednostki oraz sporządzanie sprawozdań finansowych łącznych;
- sporządzanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego z zakresu spraw prowadzonych przez zespół;
- administrowanie Informatycznym Systemem Obsługi Budżetu Państwa TREZOR oraz pełnienie w tym systemie funkcji dysponenta nadrzędnego w stosunku do podległych jednostek organizacyjnych;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji Inspektoratu;
- kontrolowanie zgodności wydatkowania środków finansowych z planem finansowym oraz ich klasyfikacja;
- przeprowadzanie kontroli finansowo-księgowej w Powiatowych Inspektoratach Weterynarii;
- dokonywanie kontroli prawidłowej realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
- dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych oraz zgodności ich z planem finansowym;
- sporządzanie list płac i innej dokumentacji wymaganej przepisami prawa dla zawartych umów o pracę, zlecenia, o dzieło i innych form rozliczeń z osobami fizycznymi, o których mowa w przepisach prawa;
- sporządzanie bieżących i rocznych rozliczeń pracowników do celów podatkowych i ubezpieczeń społecznych;
- pełne i terminowe naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne, Fundusz Pracy oraz zobowiązań podatkowych;
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją należności pieniężnych Inspektoratu;
- prowadzenie obsługi finansowej i ewidencji księgowej zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- prowadzenie ewidencji składników majątku Inspektoratu, naliczanie amortyzacji środków trwałych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenie magazynu zakładowego i ewidencji ilościowej- wartościowej magazynu;
- przygotowanie i rozliczanie inwentaryzacji okresowej, zdawczo – odbiorczej, rocznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- przygotowywanie projektów pism w zakresie zadań zespołu.