Ogólne zasady załatwiania skarg i wniosków w Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Krakowie
Zasady i tryb załatwiania skarg i wniosków.
- Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym. Wniesienie skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymaga jej zgody.
- Każda skarga skierowana do Małopolskiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii powinna zawierać imię, nazwisko i adres wnoszącego. W przypadku braku tych danych skarga lub wniosek pozostawione zostaną bez rozpoznania.
- Wszystkie skargi i wnioski wpływające do Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Krakowie, w tym także zgłoszone ustnie do protokołu, wniesione pocztą elektroniczną lub faxem, wpisywane są do Rejestru skarg i wniosków.
- Jednostka organizacyjna Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Krakowie do której wpłynęła skarga i wniosek, w przypadku gdy jest kompetentna do jej załatwienia w przedmiocie wniesionej sprawy, podejmuje dalsze czynności zmierzające do jej załatwienia.
- W przypadku, gdy do rozpatrzenia skargi lub wniosku właściwy jest inny organ lub instytucja, jednostka organizacyjna Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Krakowie przekazuje ją właściwemu organowi lub instytucji albo wskazuje zainteresowanemu właściwy organ (instytucję).
Formy wnoszenia skarg i wniosków.
Skargę lub wniosek można złożyć:
- przesyłając korespondencję na adres:
Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Krakowie
30-965 Kraków, ul. Brodowicza 13 - złożyć osobiście w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Krakowie: parter, pok. 11,
- złożyć ustnie w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Krakowie, Małopolski Wojewódzki Lekarz Weterynarii lub jego Zastępca przyjmuje interesantów indywidualnych w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki, w godzinach 14:00 - 15:30.
- wysłać drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- wysłać faxem na nr: 12 293 10 90,
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Krakowie na platformie ePUAP – usługa Skargi, wnioski, zapytania do urzędu.
Termin rozpatrzenia skarg/wniosków
Załatwienie skargi lub wniosku w postaci pisemnej odpowiedzi powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.
W razie niezałatwienia sprawy w terminie, wnoszący skargę lub wniosek zostaje zawiadomiony o przyczynach zwłoki i nowym terminie załatwienia sprawy.
Jeżeli organ, który otrzymał skargę lub wniosek nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając o tym wnoszącego, albo wskazać mu właściwy organ.
Tryb odwoławczy.
Postępowanie w sprawie rozpatrzenia skargi lub wniosku jest postępowaniem jednoinstancyjnym. Nie przewidziano w tym postępowaniu żadnych środków odwoławczych.
Niemniej jednak skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponownie złożyć skargę, w przypadku wskazania nowych nie podnoszonych wcześniej okoliczności do organu, który skargę rozpatrywał.
Natomiast wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu i terminu załatwienia wniosku, przysługuje prawo wniesienia skargi.
Ponadto Strona niezadowolona z załatwienia skargi lub wniosku może wnieść skargę do organu wyższego stopnia. Spowoduje to wszczęcie odrębnego postępowania skargowego.