Beata Jarecka
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon: (12) 293 1024
Do zadań stanowiska ds. pracowniczych należy:
1. dokonywanie czynności związanych z nawiązywaniem, trwaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy pracowników Inspektoratu;
2. realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem naboru na wolne stanowiska w Służbie Cywilnej;
3. prowadzenie akt osobowych pracowników Inspektoratu oraz Powiatowych Lekarzy i ich Zastępców; wnioskowanie, na podstawie posiadanej dokumentacji, o wypłatę przysługujących pracownikom nagród jubileuszowych oraz innych świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami;
4. prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników Inspektoratu w zakresie należącym do pracodawcy, prowadzenie spraw związanych z odbywaniem służby przygotowawczej przez pracowników Inspektoratu;
5. kontrola przestrzegania dyscypliny pracy; ewidencjonowanie obecności i miesięczne rozliczanie czasu pracy pracowników Inspektoratu; ewidencjonowanie zwolnień lekarskich;
6. wykonywanie zadań z zakresu doskonalenia zawodowego i podnoszenia kwalifikacji przez pracowników; ewidencja urlopów pracowników Inspektoratu oraz Powiatowych Lekarzy i ich Zastępców; przygotowywanie planu urlopów Inspektoratu, analiza i nadzór nad realizacją zatwierdzonego planu; aktualizacja legitymacji ubezpieczeniowych pracowniczych i rodzinnych; przygotowywanie dokumentów nowo zatrudnionych pracowników w celu zgłoszenia do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, oraz członków ich rodzin do ubezpieczenia zdrowotnego;
7. aktualizowanie zmian danych osób ubezpieczonych oraz wyrejestrowywanie z ubezpieczeń pracowników, z którymi rozwiązano stosunek pracy; prowadzenie spraw wynikających ze stosunku pracy wobec Powiatowych Lekarzy i ich Zastępców;
8. wydawanie upoważnień; przygotowywanie projektów regulaminów w zakresie spraw pracowniczych; sporządzanie sprawozdań z zakresu zatrudnienia pracowników Inspektoratu; kompletowanie dokumentacji związanej z działalnością Funduszu Świadczeń Socjalnych (przyjmowanie wniosków o wczasy, obozy, kolonie);
9. tworzenie, we współpracy z innymi działami planów i sprawozdań jakościowych, ilościowych i finansowych stanowiących część planów Inspektoratu; przygotowywanie projektów pism w zakresie zadań działu.
Do zadań stanowiska ds. bezpieczeństwa i higieny pracy należy:
1. prowadzenie spraw związanych z badaniami lekarskimi pracowników Inspektoratu 2.przeprowadzanie szkoleń wstępnych, prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
3. bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń, sporządzanie i przedstawianie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
4. udział w przekazywaniu do użytkowania urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników, opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
5. udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowania na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
6. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentacji,
7. doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
8. doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, prowadzenie sprawozdawczości w zakresie prowadzonych czynności.